Informacja dostępna w serwisie od: 21.11.2007 (6209 dni)
Produkt był oglądany: 7121 razy
WRATISMANIA Wratismania nie posiada jeszcze żadnej opinii. Dodaj swoją opinię
WRATISMANIA Wratismania nie ma żadnych komentarzy. Aby dodać swoją uwagę do opinii innych lub zadać pytanie dotyczące produktu, dodaj własny komentarz
Opis produktu:
Gracze mają do dyspozycji:
- Planszę
- Po 2 piony dla każdego gracza (razem 12 pionów)
- Kostkę do gry
- 50 kart z informacjami o wybranych obiektach
- 20 żetonów TAXI
- 36 żetonów BUS
WRATISMANIA to gra o charakterze edukacyjnym, ma na celu zapoznanie grających z najciekawszymi miejscami Wrocławia. Gracze w przyjemny sposób poznają nie tylko topografię miasta, ale przy okazji ciekawą historię prezentowanych obiektów. Celem gry jest zdobycie największej ilości kart z najpopularniejszymi miejscami Wrocławia.
Przed przystąpieniem do gry gracze tasują karty i kładą je na jednym stosie obok planszy. Większe piony ustawiane są na planszy na polu oznaczonym BUS3 TAXI2 , a mniejsze na czerwonym obszarze, oznaczonym piktogramem lokomotywy.
Każdy z graczy wyciąga z pliku kart jedną kartę informacyjną . Karta oznaczona jest numerem, do którego gracz musi dotrzeć na planszy.
W kolejnych ruchach gracze starają się jak najszybciej dotrzeć do...
Gracze mają do dyspozycji:
- Planszę
- Po 2 piony dla każdego gracza (razem 12 pionów)
- Kostkę do gry
- 50 kart z informacjami o wybranych obiektach
- 20 żetonów TAXI
- 36 żetonów BUS
WRATISMANIA to gra o charakterze edukacyjnym, ma na celu zapoznanie grających z najciekawszymi miejscami Wrocławia. Gracze w przyjemny sposób poznają nie tylko topografię miasta, ale przy okazji ciekawą historię prezentowanych obiektów. Celem gry jest zdobycie największej ilości kart z najpopularniejszymi miejscami Wrocławia.
Przed przystąpieniem do gry gracze tasują karty i kładą je na jednym stosie obok planszy. Większe piony ustawiane są na planszy na polu oznaczonym BUS3 TAXI2 , a mniejsze na czerwonym obszarze, oznaczonym piktogramem lokomotywy.
Każdy z graczy wyciąga z pliku kart jedną kartę informacyjną . Karta oznaczona jest numerem, do którego gracz musi dotrzeć na planszy.
W kolejnych ruchach gracze starają się jak najszybciej dotrzeć do miejsc oznaczonych numerami.
Celem gry jest zebranie jak największej liczby kart. Raz pobrana karta obiektu nie może być zwrócona do stosu ani wymieniona na inną z innym graczem.
W jednej kolejce gracz musi wybrać ruchy albo po planszy wewnętrznej (mapie), albo po planszy zewnętrznej (kole szczęścia).
PLANSZA WEWNĘTRZNA
Do poruszania się po planszy wewnętrznej (mapie) służą mniejsze piony. Żetony BUS i TAXI pozwalają zwiększyć prędkość poruszania się piona po mapie. Żeton BUS daje możliwość przesunięcia pionka o 2 pola, a żeton TAXI o 4 pola. Po każdym ruchu wykonanym przy pomocy żetonów gracz musi odłożyć wykorzystane żetony do puli głównej. Po planszy można się również poruszać nie wykorzystując żetonów. Wówczas gracz przesuwa swojego piona tylko o jedno pole.
Po dotarciu pionem do miejsca oznaczonego tym samym numerem co na karcie, gracz zachowuje kartę. W tej samej kolejce wyciąga z pliku kart umieszczonego obok planszy kolejną kartę, która wskaże mu następny obiekt do zwiedzenia.
Pionki, wykonując ruchy po planszy nie biją się, nie mogą się przeskakiwać i stać razem na jednym polu.
KOŁO SZCZĘŚCIA
Na zewnątrz planu miasta znajduje się pierścień z polami oznaczonymi BUS i TAXI. Każde z tych pól dodatkowo jest oznaczone cyfrą. Cyfra ta mówi, ile gracz może wziąć żetonów ze stosu, jeśli trafi na to pole.
Poruszając się po kole szczęścia gracze zdobywają żetony BUS i TAXI. Gracz, który wybiera ruch po zewnętrznej planszy, musi zrezygnować z ruchu po mapie (w jednej kolejce można poruszać się tyko albo po mapie albo po jej okręgu).
Piony przesuwają się po okręgu zgodnie z ruchem wskazówek zegara o tyle pól, ile wskaże rzucona przez gracza kostka.
Na pierścieniu znajdują się również pola oznaczone czerwonymi napisami TAXI i BUS. Jeśli któryś z graczy stanie na takie pole, traci wszystkie żetony danego rodzaju (np. po wejściu na pole oznaczone czerwonym napisem BUS gracz traci wszystkie żetony BUS, oddając je do puli głównej). Pomiędzy czerwonymi napisami BUS i TAXI znajduje się pole oznaczone 1-50 (teleportacja). Gracz, który stanie na tym polu, w tej samej kolejce dociera do miejsca na mapie oznaczonego numerem zgodnym z posiadaną kartą obiektu. Następnie pobiera ze stosu kolejną kartę.
KONIEC GRY
Gra kończy się wówczas, gdy z tali kart umieszczonych obok planszy któryś z graczy wyciągnie ostatnią kartę.
Gracze umieszczają swoje piony w miejscach, do których zmierzali i liczą swoje karty. Gracz, który zgromadził największą ilość kart, wygrywa.